Teksty mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. Można powiedzieć, że nie każdy rodzaj treści będzie odpowiedni. Oprócz przestrzegania podstawowych zasad pisania, tak aby tekst był zrozumiały dla użytkownika i pozbawiony błędów ortograficznych, treści zoptymalizowane pod kątem SEO wymagają uwzględnienia wielu innych wytycznych. Duża ilość treści publikowanych w Internecie sprawia, że coraz trudniej jest stronie uplasować się w czołowych wynikach. Istnieją jednak pewne triki, jak pisać teksty pod pozycjonowanie, które mogą pomóc.
Pisanie tekstów dla ludzi
Jedną z pierwszych wytycznych dotyczącą tego, jak pisać pod seo, którą należy wziąć pod uwagę, jest to, że osoba, która będzie czytać post, to człowiek. Wydawać by się mogło, że copywriting pod pozycjonowanie ma na celu przypodobanie się wyszukiwarkom i spełnienie wyznaczonych przez nie standardów technicznych. Tak jednak nie jest w tym przypadku. Nie należy zapominać, że użytkownikiem końcowym będzie osoba, która chce uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Z tego powodu sformułowania powinny być proste, naturalne i nieskomplikowane. Jednym ze sposobów, aby być jasnym i zwięzłym z treścią, jest użycie formatu pytanie-odpowiedź. Nie można oczywiście zapominać o dobrej ortografii i optymalnej czytelności. Na niektórych platformach, takich jak WordPress, wtyczki SEO informują między innymi o tym, czy czytelność jest odpowiednia, dzięki czemu można dostosować sformułowania do ustalonych wytycznych.
Znalezienie głównego słowa kluczowego
Ten punkt jest bezpośrednio związany z poprzednim punktem. Przed przystąpieniem do pisania, należy jasno określić zapytania użytkownika, na które chcemy odpowiedzieć. Czyli co będzie słowem kluczowym, na które zamierzamy ukierunkować treść. Istnieje kilka pytań, które możemy sobie zadać: jaka jest intencja wyszukiwania użytkownika, dla jakiego typu strony internetowej zamierzam napisać treść, jaki typ słowa powinienem wybrać, head tail czy long tail? Istnieją różne narzędzia, które działają jako wyszukiwarka słów kluczowych, za pomocą których można przeprowadzić to wstępne badanie w celu optymalizacji pisania. Możesz także skorzystać z firmy: https://nprofit.net/pl/pozycjonowanie-stron-warszawa/ profesjonalnie zajmującej się pozycjonowaniem, która stworzy strategię słów kluczowych za Ciebie.
Strukturyzacja treści
Wyartykułowanie treści postu za pomocą bloków lub sekcji sprawi, że będzie on łatwiejszy do przeczytania w naturalny sposób. Wprowadzenie każdej części artykułu z podtytułem nie tylko pozwala odpocząć oczom użytkownika, ale także umożliwia optymalizację SEO artykułu bez większego wysiłku. Podtytuły te powinny być oznaczone odpowiednim znacznikiem H, tworząc w ten sposób uporządkowaną hierarchię postu.
Unikanie duplikatów treści i kanibalizacji
Przeprowadzając badanie słów kluczowych, należy upewnić się, że w strukturze strony nie ma wcześniejszych treści, które mówią o tym samym. W przeciwnym razie mogłoby to generować problemy z kanibalizacją i wpłynąć na pozycjonowanie strony, ponieważ pokazywalibyśmy Google dwie różne strony dla tej samej intencji wyszukiwania. Oznaczałoby to konkurowanie z samym sobą.
Jednym ze sposobów na uniknięcie tej sytuacji jest posiadanie kalendarza publikacji, gdzie zapisywane są treści na stronie, gdzie określone jest docelowe słowo kluczowe związane z każdym wpisem, plikiem produktowym czy postem. Na pierwszy rzut oka można sprawdzić, czy nie pisaliśmy wcześniej na dany temat, czy też istnieje już jakiś post i nie ma potrzeby pisania nowego, a wygodnie jest edytować istniejący.
Generowanie linków wewnętrzne
Teksty SEO jak pisać? Ten punkt jest jednym z najważniejszych dla dobrej optymalizacji tekstu. Generowanie linków wewnętrznych w strukturze wpisu ma kilka korzyści związanych z optymalizacją SEO. Z jednej strony pozwala na sprzężenie zwrotne strony, ponieważ użytkownik może kontynuować jej przeglądanie, klikając na link, który pojawia się w poście. Z drugiej strony, wzmacnia słowa kluczowe, o ile link jest połączony ze zoptymalizowanym anchor textem.