Kategorie
Poradniki

Czy można samemu promować się w sieci?

Nawet bardzo szczegółowa i rozbudowana strona internetowa wymaga promocji, aby zaistnieć i móc dotrzeć do czytelników, a tym samym do potencjalnych klientów firmy. Aby ktoś mógł znaleźć stronę internetową, musi ją najpierw zrozumieć. Po pierwsze, dotyczy to pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google, ale nie tylko. Istnieją różne sposoby na promocję Twojej witryny i warto skorzystać z wielu różnych metod, aby uzyskać najlepsze wyniki. Jak zrobić reklamę?

Google i SEO

Z wyszukiwarek internetowych może skorzystać każdy, kto chce znaleźć stronę internetową o określonej tematyce (np. sprzęt rowerowy, podróże zagraniczne, serwisy informacyjne), ale nie zna dokładnego adresu. Wyszukiwarka Google to pomost łączący użytkowników i strony internetowe. Wpisując w polu wyszukiwania konkretną frazę, która nas interesuje, otrzymamy listę wyników z adresem strony. Należą do nich bezpłatne (organiczne, organiczne) wyniki wyszukiwania oraz płatne wyniki wyszukiwania (reklama). Z punktu widzenia użytkownika nie ma znaczenia, że dostęp do witryny następuje po kliknięciu linku z organicznego lub płatnego wyniku. Jednak punkt widzenia przedsiębiorcy jest zupełnie inny. Zgłoszenia z wynikami organicznymi są bezpłatne. Musisz jednak zapłacić za każdego użytkownika, który odwiedza witrynę za pośrednictwem linku w Twojej kampanii reklamowej.

Prowadzenie bloga firmowego

Prowadzenie bloga z poradami to świetna promocja w Internecie. Dzięki treściom branżowym masz możliwość zostania ekspertem w określonej dziedzinie. Niezależnie od tego, czy prowadzisz hurtownię samochodową, sklep obuwniczy, czy aptekę internetową, blog firmowy pomoże Ci w dalszej kolejności zdobyć czytelników, a być może także klientów. Użytkownicy częściej ufają firmom, które dostarczają cennych treści i porad. Warto dodać, że bogata treść na stronie Twojej firmy jest również cenna z punktu widzenia SEO – nowe artykuły to nowe treści promocyjne, które dają Ci szansę na wyższą pozycję w Google. Jak wykorzystać potencjał blogowania do promocji swojego biznesu? Tzw. guest posty, czyli treści wymieniane z innymi blogerami. Na pewno istnieje wiele blogów o tym samym temacie, co Twój. Publikując artykuły gościnne masz możliwość dotarcia do nowych odbiorców i poszerzenia zasięgu swoich treści, które są skuteczną reklamą dla Twojej firmy.

Branżowy katalog firm

Katalog firm to lista firm z różnych branż. Pozwala szybko i łatwo uzyskać informacje o danej firmie. Jest to pogrupowany zbiór m.in. nazw firm, danych adresowych, linków do stron internetowych czy przydatnych map dostępnych według kraju i miasta. Pierwotny katalog miał formę papierowej książki adresowej, ale szybko został zastąpiony formą elektroniczną. Jest to bardziej praktyczne rozwiązanie, ponieważ można tam znaleźć najświeższe informacje z wielu branż. Ideą tworzenia tego typu firmowych baz danych jest nie tylko ich grupowanie, ale także ich promowanie, a jednocześnie pomaganie ludziom w wyszukiwaniu określonych usług i produktów. Odpowiednio skonstruowany katalog firm np. www.testy-dla-medykow.pl niewątpliwie pomoże wypromować naszą firmę.