Kategorie
Poradniki

Jakie są zalety reklamy zwenętrznej?

Ten rodzaj reklamy określany także outdoorową dociera do klientów, gdy przebywają poza domem. Doświadczają jej wszędzie w różnych formach – od małych ulotek po wielkie reklamy wielkoformatowe. Reklama zewnętrzna jako sposób na promowanie marki wyróżnia się mnogą ilością jej typów, a wraz z postępem technologii oferuje ona coraz ciekawsze konwencje.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklamę zewnętrzną możemy umieścić niemalże wszędzie. Ma ona na celu otoczyć użytkownika i nawet mimowolnie jako element jego otoczenia wpływać na niego. Reklamy są w końcu zwyczajnym widokiem, do którego mieszkaniec miasta jest przyzwyczajony. Reklama zewnętrzna w Gdańsku jest spotykana na specjalnie przeznaczonych do tego nośnikach reklamy. Wśród najpopularniejszych metod znajdują się m.in.: szyldy reklamowe, billboardy, banery, citylighty, reklamy wielkoformatowe, dmuchańce, namioty reklamowe, flagi. Wlicza się do nich nawet gazetki, ulotki, a reklamy outdoorowe spotykamy także na ekranach bankomatów, automatów czy też w formie ambientowej na środkach komunikacji miejskiej. Można rodzaje reklamy zewnętrznej podzielić na formę drukowaną i elektroniczną.

Wady i zalety reklamy zewnętrznej

Wśród zalet znajduje się różnorodność rodzajów reklamy zewnętrznej, więc można realizować ciekawe akcje marketingowe dopasowane do wielu okazji. Ludzie są wzrokowcami, a skuteczna reklama będzie cechować się siłą oddziaływania. Jest ona masowa, czyli  będzie łatwo docierać do wielu konsumentów. Natomiast oni mogą pozytywnie zostać zaskoczeni reklamą, która wręcz urozmaici ich szary dzień, a takie zainteresowanie przełoży się na dobre skojarzenia z marką. Wiele rodzajów reklamy zewnętrznej jest przenośna i trwała. Przekłada się to na niskie koszty, ponieważ wybrane formy reklamy zewnętrznej można wykorzystać ponownie w przyszłości. One natomiast są wytrzymałe i mogą służyć latami. Istnieje także możliwość leasingu reklam. Za wadę uznaje się jej potencjalne niedopasowanie do przestrzeni publicznej, jednak dobry wykonawca odpowiednio ją dopasuje do docelowego otoczenia. Można jej jeszcze zarzucić, że będzie rozpraszać kierowców, ale nie dotyczy to prawidłowo umieszczonej reklamy. Może ona nawet służyć edukowaniu kierowców, aby jeździli bezpiecznie i promować inne pozytywne postawy społeczne. Zatem zalety reklamy zewnętrznej przy profesjonalnym podejściu przewyższają jej wady.

Dlaczego reklama jest potrzebna?

Reklama pozwala na budowanie wizerunku i powoduje, że klienci będą chętniej sięgać po nasze produkty, gdyż będą one im znajome. Zalety reklamy zewnętrznej powodują, że warto rozważyć tę formę promowania własnej marki i produktów w tworzeniu relacji z jej odbiorcami. Przy jej kreowaniu należy ustalić, kto jest grupą docelową i dobrze zaplanować jej realizację, gdyż dla powodzenia liczy się choćby miejsce, gdzie się ona pojawi. Odpowiednio przeprowadzona reklama zewnętrzna w Gdańsku spowoduje, że bez konsekwencji będziemy na niej zyskiwać. Wpłynie na postawy konsumenckie, wypromuje i utrwali wizerunek marki.